جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

هزينه اجرا گذاشتن مهريه زن

آموزش مادر علوم است

هزينه اجرا گذاشتن مهريه زن

۹ بازديد

اگر مهريه زن سكه باشد زوجه به مبلغ اصلي سكه را در دادخواست قيد كند مجبور به پرداخت هزينه اجرا گذاشتن مهريه زن بسيار سنگين مي شود .

بنابراين اگر اموال قابل توقيفي از مرد سراغ داشته باشد مي تواند ابتدا دادخواست تامين خواسته را جداگانه در همان دفتر خدمات قضايي ثبت كند كه اين دادخواست غير مالي مي باشد و هزينه كمي را در بر دارد .

اما اگر زن بخواهد مبلغ اصلي سكه را در دادخواست قيد كند ، پس از تنظيم دادخواست ، بايد به ميزان يك بيستم كل مبلغ مهريه( نيم عشر دولتي)، بابت هزينه دادرسي پرونده به حساب دادگستري واريز كند.

مثلا اگر مهريه زني 200 سكه باشد و قيمت سكه در روزي كه او مهريه را به اجرا مي‌گذارد 5 ميليون تومان باشد، قيمت به روز مهريه كه او بايد به حساب دولت واريز كند، 50 ميليون تومان است.

البته اين مبلغ پس از صدور حكم نهايي مهريه ، از مرد اخذ و به زن پس داده خواهد شد، اما براي به جريان افتادن پرونده در دادگاه در ابتدا بايد پرداخت شود.

راهنما: ناگفته نماند كه زن مي تواند با معرفي ۲ شاهد به دادگاه، اعلام كند كه توانايي پرداخت هزينه دادرسي را ندارد و پس از قطعي شدن حكم، دادگاه خود اين مبلغ را از مرد دريافت خواهد كرد.

البته اگر زن اعلام عدم توانايي مالي كند،در آن ديگر نيم عشر بر اساس قيمت روز سكه محاسبه مي شود كه با استفاده از يك وكيل كاربلد مي توان آن را تقويم كرد.

تقويم به اين معناست كه زن با اعلام اينكه ارزش واقعي و دقيق مهريه مشخص نيست، معمولا بخش اندكي از مبلغ واقعي نيم عشر را به حساب دادگستري واريز مي‌كنند.

 

منبع:https://dadmehromid.com/mehriye-steps/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.